Flytta föreningen till nya lokaler

Det finns många anledningar till varför idrottsföreningen är i behov av nya lokaler. Det är vanligt att föreningar får fler medlemmar och för att ni ska kunna fortsätta med er verksamhet är en flytt nödvändig. Om föreningen har letat efter nya lokaler och hittat en passande är flytten framför er. En viktig del av flytten är flyttstädningen och här nedan kan du läsa mer om det.

Hitta en pålitlig städfirma

Att flytta till nya lokaler kräver mycket tid och energi. Därför väljer många att avlasta sig genom att exempelvis låta en städfirma ta hand om flyttstädningen. Det finns städfirmor runt om i hela landet som erbjuder flyttstädning. Det finns till exempel flyttstädning Skellefteå om föreningen finns i Skellefteå med omnejd. När du bokar flyttstädning anger du hur stor yta det gäller och vilken stad. Därefter får du en offert som visar hur mycket flyttstädningen kommer att kosta.

När ni överlåter flyttstädningen till de som är kunniga, erfarna och har den utrustning som behövs för att de ska kunna utföra städningen på korrekt sätt får ni tid över till annat. Ni får till exempel mer tid för träning eller kan fokusera mer på att packa och organisera inför flytten. En annan anledning till varför ni ska anlita en städfirma är för att de vet vad som krävs för att flyttstädningen ska bli utförd enligt protokoll. Om flyttstädningen inte når upp till en viss standard finns risken att den inte går igenom besiktningen och därför ska ni anlita en städfirma.