Arbete i idrottsförening

Att driva en idrottsförening är roligt samtidig som det är en bra investering i ungdomar och för samhället som helhet. Men det är inte bara idrotten som är viktig i föreningen. Även själva föreningen kräver en hel del arbete och är som ett litet företag.

Företagstjänster

Din idrottsförening behöver ha en bra ekonomi för att kunna fungera tillfredsställande. En bra idé är att anlita Företagstjänster för din fakturahantering. De kan också hjälpa till och skicka påminnelser om exempelvis medlemsavgifterna inte blir betalda i tid. På så sätt får du en professionell hjälp och kan använda din tid till roligare saker inom föreningen. Företagstjänster avlastar dig administrativt.

Visioner

Inom riksidrottsförbundet arbetar man mycket med hur barn- och ungdomsidrotten kan bli så bra som möjligt, ja till och med bäst i världen. Det är förstås något som din idrottsförening redan har som vision. Ta dig tid och skapa bästa möjliga utvecklingsmöjligheter i din idrottsförening där alla mår bra och kan utvecklas.