Testa nya idrotter

En idrottsförening är ett bra ställe att testa nya idrotter. Vissa föreningar har bara en gren, som fotboll eller friidrott, medan andra har flera grenar.

Testa något nytt

Genom att vara med i en idrottsförening kan du enkelt testa en ny sport. Om du är intresserad av en särskild sport, så kan du kontakta en tränare eller ledare. Om du redan är med i föreningen kan du söka upp någon som du antingen känner eller som du vet ansvarar för grenen, i annat fall kan du alltid mejla och höra dig för. De flesta tränare blir bara glada över nya utövare. Det är också roligt att testa en ny idrott! Om du håller på med fotboll, men är intresserad av att kasta spjut, så ta chansen att kasta spjut om det finns spjutkastning i din idrottsförening. Ibland hittar man rent av en ny favoritsport.

Bjud in

Om du är med i en idrottsförening kan du bjuda in andra att testa din idrott. Det är inte alltid enkelt att börja spela tennis eller rida, särskilt om man inte är säker på att man verkligen kommer att tycka att det är roligt. Det kan kännas som för mycket att anmäla sig för en hel termin av en idrott, istället för att bara testa på några gånger.