Vardagsmotion

För att bli en skicklig idrottare är det viktigt att ta hand om sin hälsa och äta rätt. Många idrottsutövare deltar i en idrott för att de vill komma i form, särskilt många vuxna. Efter att ha varit aktiva när de var unga, så vill de åter ta hand om sin hälsa som vuxna. Ett bra sätt är då att gå med i en idrottsförening. Men, för att bygga upp kondition och hålla midjemåttet, så kan ett tips vara att medvetet utöva vardagsmotion.

Var, när och hur som helst

Vardagsmotion är egentligen bara den motion som utövas då du rör dig under dagen. Om du har två kilometer till jobbet, så kan du välja att cykla eller gå till arbetet istället för att ta bilen – det blir 4 kilometer extra motion per dag. Om du åker buss till jobb eller skola, så kan du välja att hoppa av en hållplats tidigare och gå den sista biten. Även om det bara är 500 meter, så blir det sammanlagt 7 kilometer på en vecka. Du kan utöva vardagsmotion var, när och hur som helst – det handlar bara om att ta hand om din hälsa och att röra på dig.

Gratis

Vardagsmotion är gratis! Det finns inga företag som gör reklam för vardagsmotion, då det inte finns pengar att tjäna. Ett tips är att passa på att promenera till din idrottsförening eller att ta en promenad om du väntar på barn som idrottar. I långa loppet tjänar du också ekonomiskt på vardagsmotion, då det är en investering i din hälsa.