Inspiration

För att ta hand om sin hälsa och börja träna behöver man ofta inspiration. Att veta att man behöver träna kan ibland ge omvänd effekt. Du bör istället söka inspiration, så att du får positiva vibbar

av att äta bra och träna. Ett bra sätt är att delta i en idrottsförening och få hjälp av andra i samma situation.

Gemenskap

Om du gått med i en idrottsförening för att du vill komma i form, så kan det vara bra att berätta det för de andra i din grupp. Du kommer troligtvis upptäcka att ni är flera i samma situation – både vad det gäller hälsa och i livet – och tillsammans kan ni inspirera varandra.

Internet

Det finns också mycket inspiration att hitta på nätet. Du kan följa en bloggare som skriver om sin hälsoresa eller om hur den tränar inför ett lopp. Då blir du inspirerad av bloggen, samtidigt som det blir en inspiration för den som skriver att fortsätta att träna, då den har läsare som hejar på. På Youtube finns det många inspirerande filmer, både från människor som visar sin hälsoresa, men också träningsfilmer som du kan använda som hjälp regniga dagar.